Veilig thuis in een welvarend Kalmthout

Op 29 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

In januari hebben we in Kalmthout de traditionele nieuwjaarsreceptie gehouden. Onze gastspreker dit jaar was niemand minder dan minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon. Hij bracht de duidelijke boodschap dat de verandering wel degelijk werkt. Meer jobs en welvaart, zodat we beter kunnen zorgen voor de mensen die het echt nodig hebben. Onze partij zal op deze weg verder blijven gaan. Onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen, Jan Van Esbroeck, haalde in zijn toespraak al enkele belangrijke punten aan die we in onze gemeente kunnen verbeteren.

Investeren in jeugd

N-VA Kalmthout wil fors investeren in onze jeugd, onze toekomst. Onze jeugdverenigingen hebben nieuwe of gerenoveerde lokalen nodig. De jongeren moeten alle kansen krijgen om te kunnen opgroeien tot gemotiveerde sterke Kalmthoutenaren. Zo maken we onze gemeente klaar voor de toekomst.

Aandacht voor senioren

Uiteraard blijven we ook extra aandacht hebben voor de groeiende groep senioren. Hierbij gaan we gebruik maken van het advies van de ouderlingenraad, om de oude dag op alle gebied zo aangenaam mogelijk te maken.

Mobiliteitsplan

Wij gaan voor een echt mobiliteitsplan dat rekening zal houden met de verkeerssituatie in de ons omliggende gemeenten, want natuurlijk is Kalmthout geen eiland. Zo zal de ontwikkeling van de NX in Stabroek een positieve impact hebben op onze situatie.

Transparante en eerlijke communicatie

N-VA Kalmthout staat voor een transparante en eerlijke communicatie van de gemeente naar alle inwoners toe. We zullen onder meer een plan voorleggen om op een goede manier om te gaan met de ruimtelijke ordening in Kalmthout. Een plan dat duidelijk is en waarin iedereen gelijk zal worden behandeld. Dat is een beleid dat rechtszekerheid garandeert voor alle inwoners.

Inzetten op ondernemen

Wij willen ook een welvarend Kalmthout en zullen daarom nog meer inzetten op ondernemen: voor de winkeliers, voor de horeca-uitbaters, voor een visie in het toeristische beleid. Wij vinden dat de gemeente hierin een actievere rol moet opnemen.

Veiligheid

Wij willen een veilige thuis voor iedereen die in Kalmthout woont of komt wonen. Veiligheid wil niet alleen zeggen criminaliteit terugdringen, maar ook en vooral veiligheid in het verkeer. Goed toegankelijke voetpaden voor onze kinderen en mensen met een beperking en veilige fietspaden zijn hiervan perfecte voorbeelden.

Wij willen werken aan een goede, mooie en groene Kalmthoutse gemeente. Dicht bij de Heide en de thuis van Suske en Wiske.

“We leven vandaag al in een mooi en goed Kalmthout, maar wij zijn ervan overtuigd dat we onze gemeente nog mooier kunnen maken en nog aangenamer om te wonen, kortom: beter. We willen zorgen voor een veilige thuis in een welvarend Kalmthout. Het enige wat wij daarvoor nodig hebben en we hierbij aan jullie durven vragen, is jullie steun op 14 oktober van dit belangrijke verkiezingsjaar 2018”, aldus lijsttrekker Jan Van Esbroeck.