N-VA wil Kalmthout frisse ideeën geven

Op 14 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Als tweede partij stelt N-VA zijn kandidaten voor die in oktober dingen naar de gunst van de kiezer. Lijsttrekker Jan Van Esbroeck gaat voor niets minder dan de sjerp.

Vlaams Volksvertegenwoordiger en lijsttrekker Jan Van Esbroeck stelde de N-VA-lijst met 12 vrouwen en 13 mannen voor. Na hem volgt Greet Dries, OCMW-raadslid en leerkracht aan het Gitok. Op plaats drie staat de eerste nieuwkomer, penningmeester, Gilles Delcroix.

Verder wordt de lijst aangevuld met zorgkundige in het WZC Sint-Vincentius Anita Vanderpoel (4), gemeenteraadslid Jef Duerloo, jongerenvoorzitter Domien Arnold en Stephanie Devos , medewerker in het Vlaams Parlement voor N-VA.

Op plaats acht staat ondernemer Marc Huybrechts, gevolgd door Herman Volckaert, medeorganisator van De Hoevefeesten en gemeenteraadslid Joris Alen (10).

Lijstduwer is gemeente-, provincie- en OCMW-raadslid Clarisse De Rydt met voor haar Jan Adams, bestuurslid van de atletiekclub Kalmthout.

“We willen de inwoners betrekken vooraleer de beslissingen genomen worden en gaan voor meer rechtszekerheid voor onze ondernemers. Kalmthout heeft frisse ideeën nodig. Te lang eenzelfde bestuur voor de gemeente werkt verlammend”, aldus Jan Van Esbroeck.

Lijst

1. Jan Van Esbroeck (50) 2.Greet Dries (58), 3.Gilles Delcroix (25), 4.Anita Vanderpoel (53), 5.Jef Duerloo (64), 6.Domien Arnold (25), 7.Stephanie Devos (25), 8.Marc Huybrechts (60), 9.Herman Volckaert (63), 10.Joris Alen (50), 11.Karin Dekeulener (53), 12.Wim Bolssens (54), 13.Sigrid Van Heybeeck (44), 14. Jan Bosmans (61), 15.Maxime De Visser (25),  16.Wouter Van den Heuvel (28), 17.Nick Brosens (32), 18. Peter Hekker (49), 19. Kim Van Hooijdonk (27), 20. Lusi Jacobs (51), 21.Ria Van Looveren (74), 22. Karen Mondelaers ( 34 ), 23. Marleen Ooms (63), 24. Jan Adams (63), 25. Clarisse De Rydt (64).

Bron: Gazet van Antwerpen, 12 juni 2018 door Erik Vandewalle