N-VA Kalmthout wil extra steun voor onze Kalmthoutse horeca

Op 19 oktober 2020

Vanaf vandaag, maandag 19 oktober 2020, moeten alle cafés en restaurants verplicht een maand de deuren sluiten in de strijd tegen de verdere verspreiding van het coronavirus. N-VA Kalmthout is ervan overtuigd dat we ook lokaal extra ondersteuning voor deze sector moeten voorzien.

Het sluiten van onze horeca is een enorme klap. De horeca deed en doet enorm haar best. De sector deed er alles aan om alle opgelegde coronamaatregelen naar de letter van de wet nat te leven. Heel veel hardwerkende ondernemers gingen en gaan voluit om de veiligheid van hun klanten te garanderen. Vele horecagelegenheden deden zelfs extra investeringen om op een veilige en verantwoorde manier open te kunnen blijven. Net zij worden nu zo zwaar gestraft.

N-VA Kalmthout wil lokaal een extra financiële ondersteuning voorzien van €1.500 voor elke horecagelegenheid die moet sluiten. Dit om de moeilijke periode van vier weken te kunnen overbruggen.