N-VA en Open VLD Kalmthout pleiten voor een livestreaming van de gemeenteraad

Op 27 april 2020

N-VA en Open VLD Kalmthout hebben samen een voorstel ingediend om een livestreaming van de gemeenteraad te organiseren. Inwoners kunnen dan vanuit hun huiskamer of eender welke locatie de gemeenteraad volgen, live of op een later tijdstip. “Zo kunnen we politiek dichter bij onze inwoners brengen en hen meer betrekken bij het beleid” zeggen raadsleden Gilles Delcroix (N-VA) en Inneke Bosmans (Open VLD).

Een jaar geleden, op 29 april 2019, deed Gilles Delcroix (N-VA) een oproep om een livestreaming van de gemeenteraad te organiseren. De voorzitter besloot de vraag met “betaalbare en werkbare voorstellen” te zullen formuleren. Helaas hebben we deze nog altijd niet mogen ontvangen. “Daarom slaan we nu zelf de handen in elkaar. We hebben een voorstel uitgewerkt met aandacht voor de betaalbaarheid en werkbaarheid”, zegt Gilles Delcroix (N-VA). “Het invoeren van een burgervragen(half)uurtje was een goede stap naar meer inspraak en transparantie. Een volgende stap is het livestreamen van de gemeenteraad. Wij hopen dan ook dat het bestuur hierin meegaat”, besluit Inneke Bosmans (Open VLD)