Catalaanse N-VA-avond brengt cheque op voor Kinderkankerfonds

Op 13 november 2013

Het was Ivo Van Camp uit Brecht, vrijwilliger bij het Kinderkankerfonds, die de cheque in ontvangst nam. Ivo is goochelaar en voert in het UZ Gent met de patiëntjes goocheltrucs uit. 'Dat gebeurt in nauw overleg met de artsen en de kinesisten zodat de kinderen bijvoorbeeld geen bewegingen uitvoeren die niet goed voor hen zijn', vertelt hij. Voor de zieke kinderen betekenen de goocheltrucs heel veel. Ivo Van Camp hoopt zijn werking te kunnen uitbreiden naar het UZ Antwerpen.

Ivo Van Camp vertelde nog dat jaarlijks 200 kinderen kanker krijgen. 70% geneest. 'We zijn heel dankbaar voor deze mooie gift. Met de giften kopen we onder andere nieuw spelmateriaal aan', vertelde hij nog.

De Catalaanse avond werd op het getouw gezet door Kris Geysen, voorzitter van de provincieraad en door Stabroeks schepen Veerle Nuyts. Zij konden rekenen op de steun van parlementslid Jan Van Esbroeck en de hulp van de 15 N-VA besturen van het district.

Tijdens de Catalaanse avond werd er paella gegeten en zorgde DJ Patrice vervolgens voor ambiance.

'Er was een mooie opkomst van liefst 150 mensen, die allen bijgedragen hebben aan de opbrengst voor het Kinderkankerfonds, aangevuld met enkele gulle schenkingen van een aantal van onze mandatarissen', vertelt Kris Geysen.