Bestuur N-VA Kalmthout als 1 blok achter Sigrid

Op 29 februari 2012

Alle gemeenteraadsleden van de huidige meerderheid in Kalmthout zijn verkozen op de kartellijst CD&V/N-VA. De kartellijst haalde een absolute meerderheid. Dus zowel burgemeester en schepenen als de gemeenteraadsleden zijn kartelkandidaten van CD&V/N-VA.

Onafhankelijk gemeenteraadslid Sigrid Van Heybeeck heeft ook duidelijk te kennen gegeven tijdens vorige gemeenteraad dat ze de kartelmeerderheid van het kartel CD&V/ N-VA zal blijven steunen. Net zoals de andere kartelkandidaten is zij in 2006 als kartelkandidaat verkozen en haar lidmaatschap bij  N-VA verandert daar dus niets aan gezien ze verkozen is vanuit het CD&V/N-VA kartel.

‘Het Kalmthouts N-VA bestuur betreurt het dat CD&V, bij monde van fractievoorzitter Jef Vandenbergh , via de media te kennen heeft gegeven dat deze kartelmeerderheid er volgens hem alleen gekomen is door de CD&V. En dat hij het ontslag van Van Heybeeck uit de gemeenteraad nogmaals eist. Ook haar overstap is gegaan zoals het hoort, eerst is de fractievoorzitter zelf op de hoogte gebracht en direct daarna de voorzitter. Dus het fabeltje dat ze dit uit de media hebben moeten vernemen is een leugen. ‘

‘Wij zijn ervan overtuigd dat juist het kartel de meerwaarde heeft geboden aan deze lijst, net zoals in de rest van Vlaanderen,  en dat onze inwoners dit ook zo begrepen hadden. We hopen dat de lokale voorzitter Vandenbergh  ter orde zal roepen. Onze samenwerking loopt goed en we willen de zes jaar garantie die we de kiezers boden zeker geven.’

‘Dat we volgende verkiezingen met twee aparte lijsten naar de kiezer gaan is een beslissing die beide partijen samen hebben genomen omdat we op deze manier 50 gemotiveerde kandidaten aan de Kalmthoutse kiezer kunnen aanbieden. De kiezer zal beslissen welke partijen en in welke verhouding het volgende bestuur eruit zal zien. Dat zullen we wel zien na 14 oktober. N-VA Kalmthout zal in ieder geval een sterke lijst met gemotiveerde kandidaten aanbieden om mee te kunnen zorgen voor een degelijk bestuur voor alle inwoners van onze mooie heidegemeente.’ Aldus nog N-VA voorzitter Jan Van Esbroeck.