1 ste. aperitief gesprek in Kalmthout.

Op 26 juni 2011

Op zondag 19 juni organiseerde de lokale afdeling van N-VA in Kalmthout hun eerste aperitiefgesprek. Verwacht werd Ben Weyts, ondervoorzitter van N-VA, maar die werd daags voordien opgeroepen voor een rondje debatteren in de zevende dag. Gelukkig werd minister Philippe Muyters, op dat ogenblik van tapdienst op de nationale BBQ, bereid gevonden om ’s
anderendaags het Kalmthoutse publiek toe te spreken.

Minister Muyters gaf een klaar en duidelijk inzicht in de huidige politieke situatie. Hij accentueerde ook enkele van zijn bevoegdheden en verwezenlijkingen zoals de inkrimping van enkele topsportscholen en de vereenvoudiging  inzake bouwvergunningen. Vooral dat laatste is ook in onze gemeente niet ongemerkt voorbij gegaan. Zo kunnen aanbouwen en losse bouwsels, zolang ze zich binnen de gemeentelijke voorschriften situeren, gestart worden zonder bouw-vergunning, en zal uw tuinhuisje voortaan misschien wel gebouwd zijn voor het weer tijd is om de
grasmachine op te bergen voor de winterstop. Meer info vindt u hiervan op de site van de gemeente Kalmthout, of u neemt telefonisch contact op met de dienst ruimtelijke ordening.

Minister Muyters werd na zijn toespraak bestookt met een aantal vragen door het talrijk opgekomen publiek. Zowel N-VA leden als niet N-VA leden toonden interesse, wat bewijst dat de politieke situatie toch wel leeft onder het volk, en dat vele mensen met een open geest komen luisteren naar de motivatie van de koers die N-VA vaart, en zal blijven varen.