Jan Van Esbroeck zal onze ploeg aanvoeren in 2018

Op 5 maart 2017

Ons Kalmthouts bestuur heeft Jan aangeduid om als lijstrekker onze ploeg aan te voeren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Jan Van Esbroeck, Vlaams volksvertegenwoordiger, zal volgend jaar de Kalmthoutse N-VA ploeg aanvoeren bij de gemeenteraadsverkiezingen en is dan ook de kandidaat-burgemeester.

Op de lokale bestuursvergadering van 1 maart werd de kandidatuur van Jan Van Esbroeck bekrachtigd. Jan (48) werd in 2010 verkozen als Federaal Volksvertegenwoordiger. Vanaf 2014 werd hij verkozen tot Vlaams Volksvertegenwoordiger. Sinds de jongste gemeenteraadsverkiezingen is hij ook actiefin Kalmthout als gemeente- en politieraadslid.

N-VA voorzitter Greet Dries: “Jan heeft veel politieke ervaring en is uitstekend in staat de kernwaarden van de N-VA op een eigentijdse en professionele manier over te brengen. Hij is niet alleen onze stem in de Wetstraat maar ook in de Dorpsstraat en daardoor de geknipte persoon om onze sterke ploeg met succes aan te voeren in 2018.”

Fractieleider David Cleiren: “Met Jan als aanvoerder hebben we iemand die mensen kan verbinden en een ploeg in beweging kan brengen. We willen een ijzersterke campagne lopen in 2018, en Jan is de geknipte persoon om hierbij de kop te nemen.

Jongerenvoorzitter Domien Arnold: “Ook de jongeren staan volledig achter de kandidatuur van Jan, hij luistert naar onze ideeën en steunt onze acties en initiatieven. Hij houdt rekening met de jongeren, en heeft dan ook ons vertrouwen en onze steun”

Lijsttrekker Jan Van Esbroeck: “Ik ben blij met deze bekrachtiging door het bestuur en ga met veel enthousiasme deze uitdaging aan. Kalmthout is een mooie gemeente om in te wonen, maar kan een frisse wind gebruiken. Onze N-VA afdeling in Kalmthout volgt sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen de politieke dossiers op vanuit de oppositie. Hierbij merken we dat er vaak een gebrek aan transparantie en overleg is, tussen betrokken inwoners of verenigingen enerzijds en gemeentebestuur anderzijds, bij het uitvoeren van beleidskeuzes.  Samen met onze sterke en gemotiveerde ploeg, die er in 2018 helemaal zal staan, wil ik deze frisse wind vorm geven. “