Paashaas op N-VA Paasbrunch te Kalmthout.

Op 11 april 2012

op tweede Paasdag 9 april, verdrong het kleine geweld zich tussen de stoelen en tafels van de kleine zaal van ’t Centrum te Heide, op zoek naar de kwistig rondgestrooide paaseieren. Buiten was het wat te guur om al dat lekkers te verstoppen. Dat stond in schrille tegenstelling met binnen in de warm gezellige mooi versierde grote zaal, die meer dan gevuld werd met een jaarlijks groeiend aantal leden dat dit evenement niet wilt missen.

De opvallende verjonging van de leden, is een belofte naar de toekomst toe. Liefst 130 leden schoven aan voor een rijkelijk gevuld buffet met dampende soep, geurend spek met ei en hesp, of zoet gebak en fruit – voor elk wat wils. Federaal volksvertegenwoordiger Jan Van Esbroeck vertelde hoe de snel groeiende afdeling over zoveel jong gemotiveerd talent beschikt, dat opkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen met een eigen lijst, de enige optie was.

Daarmee willen zij een nieuwe frisse Vlaamse kijk op de gemeentepolitiek brengen met meer voorafgaandelijke inspraak van de bevolking. Hij stelde tevens het sterk trekkend duo, en duwend duo voor de komende verkiezingslijst, voor aan de zaal, met schepen Clarisse De Rydt op één en Ivo Dockx op de tweede plaats, en gemeenteraadslid Georges Verpraet op de voorlaatste, en volksvertegenwoordiger Jan Van Esbroeck op de laatste plaats. Met een sterke groep willen zij de komende zes jaar Kalmthout weer mee besturen.