Gemengde gevoelens bij Sportpark Heikant

Op 21 oktober 2016, over deze onderwerpen: Sport en verenigingen

Bij de N-VA blijven we met gemengde gevoelens zitten. Zo een megalomaan sportpark moet alle sportverenigingen van onze gemeente kunnen huisvesten. Nu zullen er jammer genoeg slechts drie clubs gebruik van maken.

Een investering van 7,5 miljoen euro is gigantisch voor een kleine gemeente zoals Kalmthout (18 800 inwoners) en vraagt veel van de belastingbetaler. Raadslid Jan Van Esbroeck zei in de gemeenteraad dan ook dat dit bedrag toch wel extreem hoog is.

“Deze 7,5 miljoen euro blijkt bovendien onvoldoende om de voetbalploeg KSK van een uitgeruste kantine te voorzien. Zo verplicht het schepencollege de club zich voor 350 000 euro in schulden te steken om zelf hun inrichting te financieren. Jammer van alle inspanningen van de vele vrijwilligers van de club die deze centen bij elkaar moeten sprokkelen. Geld dat anders voor de opleiding en begeleiding van de jonge voetballers had kunnen gebruikt worden, denken we dan.”

Ons lijkt het allemaal wat van het goede te veel. Maar sporten is en blijft natuurlijk wel gezond!